Apr 15, 2011

א/הגדת פסח

את היתרון הגדול של השהות מחוץ לישראל אנחנו מרגישים בתקופות החגים.
כאן אין התלבטות איפה חוגגים את החג, אנחנו לא מעליבים אף אחד, לא פוגעים בנפש חיה, ולא נכנסים לויכוח הנצחי איפה חגגנו בשנה שעברה (משום מה הזכרון נורא קצר כשמגיעים לסוגיה הזו...). כאן אנחנו בפסק זמן מהקלחת הרותחת של החגים. הבנתם נכון, משפחת שטיינר לא חוגגת אף חג. לא יהודי, לא נוצרי, לא מוסלמי ולא בורמזי. אנחנו חוגגים את האפשרות לא לחגוג! בהתחלה עוד הביטו בנו כמה חברות במבט מצועף מרחמים וניסו לספח אותנו אל שולחן החג שלהן: "תבואו, באמת, איזה מן דבר זה לבד בחגים? מה עם הילדים המסכנים?" אבל כשהילדים המסכנים שלנו שכבו ביחד במיטת הקראוון ששכרנו בפסח הראשון לשהותנו כאן בעוד אנו דוהרים ליוסמיטי, או כשחילקו את הזמן בין הביקתה לאגם ב Russian River בראש השנה, ידענו שצדקנו. זמן לחגוג חג כהלכתו עם כל הצרמוניה מסביב, עוד יזדמן לנו הרבה יותר מהר משחשבנו, אבל  שמורות הטבע הנפלאות והמשפחתיות הקסומה שחווינו לא ישובו כל כך מהר.

מצד שני....
את החסרון הכי גדול בשהות מחוץ לישראל אני מרגישה בעת מחלה. איך שהוא גם אחרי שהפכתי לאמא, כל פעם שקצת עלה החום, או כאב הראש מיד באורח פלא התגלגלתי לכוון הבית של ההורים שלי למנת פינוק ורחמים, למרק העוף הכי טעים בעולם של אמא שלי, ולמיץ התפוזים הסחוט טרי של אבא שלי שאף פעם לא סוחט רק כוס, אלא קנקנים על גבי קנקנים אותם אני גומעת בשקיקה כי "אחרת כל הויטמינים יברחו." והנה עכשיו כבר שבועיים אני חולה, ואין מרק עוף (איחס, מגעיל להכין) ומיץ תפוזים הביא לי הארוך מהסופר! ("אבא, שמעת את זה?") ושלח אותי להבריא בחדר אחר. מידי פעם מציץ אלי ראש גבוה ובודק במבט אדיש אם הבראתי וזהו. עברו כמה ימים וגדולצ'יק נדבק, "דלקת ריאות" קבעה הרופאה, והנה אנחנו שניים באגף הנגועים, נובחים אחד על השני בשיעולים מסונכרנים, ישנים על שמונה כריות האחד, בקושי רואים אחד את השניה דרך מסך האדים שאמורים להקל עלינו, ונצמדים לקופסאות הטישו האישיות שלנו כלאוצר גנוז.

אז זה המצב. מחלה מחד וחג מאידך, יתרון וחיסרון, שמחה ועצב, והרי לכם תמצית היהדות...
ובמקרה כזה כשיציאה מחוץ לבית אינה אפשרית (ניסיתי - על התקפת השיעול שחטפתי בטרגט עוד ידברו בעמק שנים רבות...) ואפילו חגיגת החג אינה באה בחשבון (מי רוצה לשמוע את ארבעת הקושיות בנביחות?) הדבר היחיד שנותר לי הוא סדר, בלי פסח, רק סדר, בסדר? אז קדימה לעבודה.

הנה כמה טיפים והמלצות לשמירת הסדר בארונות ומגירות:
מנסיוני, הבלגן הכי גדול נוצר בארון האחסון של קופסאות הפלסטיק. תמיד מצטברות בו קופסאות ללא מכסה, טיפה סדוקות, ויתומות כאלו שהביאה חברה שבאה לבקר עם חתיכת עוגה, או כתמתמות מהוהות כי אחסנת בהן רסק עגבניות. מה שחייבים לעשות הוא לשמור רק על קופסאות מאותו סוג. גם אם הוא לא הכי איכותי או מדהים שיש. רק כך ניתן יהיה להתאים את הקופסאות אחת בתוך השניה, ואת המכסים לארגן באופן הבא. פשוט זול, ולא תופס הרבה מקום. ותודה למירי על העצה!


Keep it simple. Stick to one brand of plastic containers. Avoid mismatched, lidless boxes and pile them each type together to save closet space. Store the lids using a lid organizer. It's cheap and very efficient

Four dollars in IKEA
prevent plastic bag clutter by using this smart solution, so easy, so clever
I placed mine on the closet door, so it comes in very handy and out of sight

The pot lid organizer fits into the closet and saves space and headache when searching for a lid

I use the inside of my coat closet to store scarves in an inviting way that  provides maximum visibility for each scarf
It's called "over the door fabric shoe organizer"... but you can use it for other purposes




בכלל האמריקאים ענקים בפתרונות סידור וארגון (טוב, נו הם גם ענקים בבלגן, אז חייבים לדעת לסדר אותו, לא?) לדוגמא: מארגני מגירות. פסים דקים לאורך המגירה התוחמים כל זוג תחתונים או גרביים במין כוורת קטנטונת, כך שלא תדבקו תמיד באותם חמישה זוגות ותתלוננו שאין לכם מספיק... הנה תמונה (לא של המגירה שלי - זה אישי מידי)
 
ולקראת סיום מה אתם אומרים על המגנטים המהממים האלו?
Couldn't resist these fabulous App magnets from Urban Outfitters, they are not really related to the post, but they are handy



ואם תרצו - אין זו הגדה!

7 comments:

  1. Gee Michal, thanks, you are a talent, not only in organizing new rooms with a small budget, and not only in bringing excellent storage idea, but above all your words a flowing elegantly and it is a shear pleasure to read your blog... Chag Sameach

    ReplyDelete
  2. Thanks, Liora! What a wonderful way to wake up on a Saturday morning... You made my day! Chag sameach to you and your family, and see you soon.

    ReplyDelete
  3. אהבתי מאוד את הכיסים לצעיפים! זה רעיון שאני חייבת לאמץ! ראיתי באיקאה כאלה עם מעט כיסים, אבל איפה אפשר לקנות אחד עם הרבה כיסים?

    ReplyDelete
  4. חיפשתי וחיפשתי, ובאמת קשה להשיג אותם בישראל. מצאתי אתר אנטרנט שמוכר מתלים בסיסיים, כך ששווה לך לבדוק אותו
    הנה הקישור
    http://www.home-organize.co.il/home-organize-category/134?all=yes

    ReplyDelete
  5. Learո effectivе dietary supplemеոts that can
    helρ incгease your rear end quick. Yet, I'm goinց tо go into of which later after i promote other sorts of advіce to you
    on the wаyѕ to you сould mаke your rear end even larger.
    Everƴone іn town and a lot of other tοwns сߋme to seе the rockets.


    My ԝеb-site Bigger Butt Secrets

    ReplyDelete
  6. Tɦе following three tips will help you gеt as much as possible from article marketing.
    Usе your sniper rifles to get an adrenaline rush when trying to defeat your
    enemies. When you finish off your oρponents, you'll be aƄle to gain XP and еarn sniper levels where you can then customize tɦe ultimate snipеr riflе fit for youг playing style.


    Also visit my blog post :: mаgnetic messaging pdf (http://magneticmessagingpdf6.blogspot.com)

    ReplyDelete
  7. Heya this is kind of of off topic but I was wanting to know if blogs use WYSIWYG editors or if
    you have to manually code with HTML. I'm starting a blog soon but have no coding skills so I wanted to get guidance from someone with experience.

    Any help would be greatly appreciated!

    Check out my blog :: free white magic spells

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...