Mar 23, 2011

Sometimes I wish I had a daughter

הלואי והייתה לי בת. בת קטנה להלביש בורוד, לסרק שיער ולקלוע לצמה, לשחק בבובות, למרוח לק על ציפורניים מתוקות... טוב, בעצם לא. ממש לא בא לי בת ובתור אחת שהגדרת האמהות שלה היא "90% מהזמן רצון שיעזבו אותי לנפשי ו10% מהזמן נסיון לכפר על התחושה הקודמת" אסתפק בכך שהייתי מאוד רוצה לעצב חדר לבת. שלא תבינו לא נכון, אני אוהבת את הבנים שלי אהבה ללא גבול, אבל עיצוב חדרים בלי ורוד, סגלגל, תכלת, ועוד צבעי גלידה שכאלו, התחיל ליאש אותי בזמן האחרון. ולעצב חדר שאין בו סוני פלייסטיישן, ווי, מחשב ושלל מכשירים אלקטרונים שבאים בדרך כלל עם חוטיאדה מדכדכת, זה בכלל פינוק נפלא.
וזה בדיוק מה שביקשה ממני חברתי. חדר נעים לשינה. "זהו?" שאלתי, "זהו!" ענתה והלכה לה, בלי להשאיר הוראות, הנחיות, צבעים מועדפים, ככה. "אני סומכת עלייך" הרגיעה אותי בדרך החוצה, ואני נותרתי בחדר עם שלל אפשרויות מבלבל. תמיד ההתחלה היא הכי קשה, אז הלכתי לגאראג' סייל לקבל השראה, ומשם החדר התחיל לקבל צורה וסגנון, ולאט לאט הבנתי שהפעם אני מוציאה את כל הקיטש המגדרי החבוי בי, ונהנית מכל דוגמה פרחונית, גוון מתקתק ועיטור סכריני. היה כיף!

Decorating my sons' rooms is always a challenge for me. Some colors are out of the question - pink, purple and light blue to name just a few, floral patterns are a big no no, and I always have to come up with creative ideas to hide all their electronic devices. In fact when I see how my sons' lives revolve around these devices, ranging from PS3, PSP, and Wii, to I-Pad, I-Touch, computer games and what not, I sometimes wish I had a daughter. Don't get me wrong, I love my sons to pieces, but in terms of decoration - I yearn for girly decor.

This is why I was so thrilled when a friend asked me to do her girls' bedroom. In fact she left all decorating decisions to me and while initially baffled by the variety of options, I slowly realized this is my chance to create a floral, romantic, cozy space from salvaged furniture and garage sale finds, roam fabric stores for girly fabric, and finally use pink as a theme!
 This is what the room looked like before:







Garage sale finds, a chest of drawers for $12
I primed it and spray painted it light blue


a rocking chair from a garage sale - $25
And this is how the room looks like now:



An enlarged Word Search was made to add a whimsical touch to the room. The girls just love circling the words they find with chalk



I have made this Word Search game from ply wood painted light blue and stenciled with letters




I painted the chair pink (Hooray!) and reupholstered the seat with fabric leftovers I found at home


Found floral romantic bed linen to go with the floral romantic fabric on the wall...
Too much romance? I can't get enough of it


remember the chest? I added "crystal" knobs , and sanded the edges to add a rustic feel



Some polka dots to complete the sugary vibe...




A side table from a second hand store - $9. I spray painted it with a doily as a stencil




Posted by Picasa


because the furniture in the room are so low, these paper lanterns were hung up high to draw the eye up



Mar 15, 2011

Alameda Flea Market

אפילו הפשפשים יקרים באלמידה - את זה גיליתי אתמול. אחרי שלוש שנים הגעתי סוף סוף לשוק הפשפשים באלמידה, שוק הפועל בכל יום ראשון הראשון בחודש. הנה כמה התרשמויות ועצות לכל מי שמתכנן לבקר.
קודם כל קר שם. קור זו לא מילה. קפוא! בגלל הקירבה לאוקיינוס קר שם אפילו בקיץ, אז תתלבשו בהתאם.
חוץ מזה רצוי להגיע לא רעבים, לא צמאים, ועם שלפוחית מרוקנת. השירותים שם לא מרנינים. ניסיתי... והקפה - דוחה!
עולה כסף להכנס למתחם השוק כשהסכום יורד ככל שהשעה מתאחרת, ואם לא הגעתם עם עגלה, תאלצו להוסיף כסף על מנת לסחוב את הרכישות שלכם לאוטו.
לפני שאתם יוצאים מהאוטו תסתכלו טוב טוב סביב ותעשו לעצמכם סימנים לזכירת מקום החניה. המגרש ע-צ-ו-ם ומספר המבקרים עצום עוד יותר.
מוכנים?
יש בשוק ה-כ-ל. בגדים, נעליים, תכשיטים, תמונות, ספרים, רהיטים, מנורות, כריות, מזוודות, ריהוט גינה. כל מה שהעלתם על דעתכם ועוד. אך אליה וקוץ בה - הכל יקר. וללא הצדקה.
חזרתי עייפה, מרוצה, ובידיים ריקות...



 


רהיטים מכל הסוגים - אבהתי את הכלוב התלוי
ענת, זה בשבילך


  

 



 

גם רהיטים משופצים ניתן למצוא בשוק
 

  

  


נדהמתי לגלות אלבומי תמונות ישנים ואפילו נתקלתי בצילומי בר המצוה של גיל. קצת עצוב לראות תמונות כאלו זרוקות על שולחן כאבן שאין לה הופכין.  חיים של אדם, רגעים שמחים ועצובים שהפכו אותך למי שאתה מותרים לכל וידיים זרות מדפדפות בהם  



אי אפשר לשבוע מנבירה בכל האוצרות
 


הכריות האלו מצאו חן בעיני עד שגיליתי את מחירן
תשעים דולר לקטנה ומאה עשרים לגדולה.... כן בטח
                                                                
את המחיר של אלו כבר לא העזתי לבדוק



לילך נחה אחרי שיטוט ממושך על ספסל שממש לא הייתי מתנגדת למקם בגינה שלי
 
 


המחיר? שלוש מאות וחמישים דולר



  היו בשוק גם כמה דברים כל כך דוחים שאני עדיין לא בטוחה שכדאי לפרסם אותם, אז הנה מהר לפני שאתחרט
  באחד הדוכנים גובבו אחד על גב השני, תרתי משמע, בתי צבים. כן, קראתם נכון, הבית של הצב ללא הצב האומלל שלא   רוצה לחשוב מה עשו לו. ובדוכן אחר ראיתי פורטרט גדול של היטלר שאחסוך מכם, אבל משמעות המצאו בשוק ברורה: אם יש מוכרים, כנראה שיש גם קונים.


זה היה היום באלמידה. היה יפה, היה מגעיל. בקרו שם וספרו לי איך התרשמתם

Mar 12, 2011

אולי אני קמצנית

קצת לא נעים להודות, אבל הרומן שלי עם יד שניה, מיחזור רהיטים, חידוש ושיפוץ התחיל מקוצר כיס. אני מניחה שבתור צעירים שרק עזבו את הבית, רובנו קיבלנו רהיטים ישנים שאף אחד כבר לא רצה, אחסנו בגדים בארון שבור מהדודה, ישנו במיטת נוער שלהורים היה קשה להפרד ממנה, והתרווחנו (בזהירות שלא לשבור) על ספה מקרטעת שסבתא השאירה אחרי שעברה לבית אבות. אבל בעוד שאצל חבריי המעבר מדירה שכורה לבית משלהם הווה נקודת מפנה בג'אנקיאדה שהפכה לריהוט אופנתי (גם אם לא איכותי במיוחד), עליי פסח השלב הזה.
ועתה, ממרום שנותיי אני מתחילה לחשוד שאולי אני פשוט קמצנית!
מבט חטוף בביתי (השכור! כן, בגיל ארבעים בבית שכור - בלי הכיף שליווה את העניין בגיל עשרים) מגלה לי שפרט לשולחן החללית שלנו ושידת הטלויזיה התואמת, אין לי שום פריט ריהוט חדש. טוב, קניתי מליון יחידות מדפים ומיטות לילדים באיקאה כשרק הגענו, אבל תסכימו איתי שזה לא נחשב.

So far I have been continually advocating re-purposing, second hand furniture and budget free projects, but there comes a time in a girl's life where she really needs something new! A quick glance at my humble home reveals almost no purchases of new furniture... a more thorough investigation into the matter yields two items:  A white TV console and a white round living room table. Don't get me wrong, I shop, I constantly and vehemently do, but my eye almost never catches regular store pieces - besides Ikea mattresses and several shelving units, my furniture in its entirety is "pre-owned."
A problem? Maybe, but worry not, this will soon be rectified.  A new sofa is on its way (for starters), and from there the sky is the limit (or my budget...whichever comes first...). Years of cheap chic enable me to indulge just this once.

Several days later
Well, I bought a sofa and an armchair, luckily they were on sale. A Hysterical Sale! 60% off! (told you I am cheap... but really I was so prepared to splurge, it just happened)


Too bad they are too big for my tiny living room....





בהחלטה נחושה להוכיח את פזרנותי הלכתי לקנות ספה ח-ד-ש-ה! שמתי פעמיי למקום הכי יוקרתי באזורינו, הלא הוא Santana Row והתחלתי לשוטט בחנויות, בחנות הראשונה נעצרה נשימתי. הספה התכלכלה שבמהלך השנה האחרונה ליטפתי וחמדתי כל אימת שדרכה רגלי בחנות ניצבה לה ליד הקופה מעוטרת בשלט האדמדם שאני הכי אוהבת בעולם: Sale. כשור זועם שעטתי לבדוק פרטים. כשאספתי את הלסת מהריצפה שלפתי ארנק וקניתי, ככה בלי לחשוב, בדרך עוד הדפתי עדת אסיתיות שניסו גם לבדוק מה המבצע במילה אחת: mine!, ואחר כך בשתי מילים: Dis Mine! ואת סימן הקריאה הן הבינו מיד...






חזרתי הבייתה מאושרת, הוכחתי לעצמי שאני לא קמצנית. איך קניתי ספה וכורסא (כן גם כורסא!) בשלוש דקות? בלי להסס ובלי להתבלבל, איך שלפתי את הכרטיס, איך חתמתי ביד בוטחת... משהו אני

למחרת שמנו פעמינו הארוך ואני במשאית uhaul לחנות (טוב, התקמצנו על הובלה...)  והבאנו את התכלכלות הבייתה.


בסלון הפיצפון שלנו שוכנות עכשיו שתי מפלצות כחולות.


מזל שאני קמצנית!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...